Tuesday, January 13, 2015

Berserah Pada Allah SWT

Teks: Nurul Diyana Mohamed

Di setiap detik perjalanan hidup saya, saya banyak berserah pada Allah SWT.

Selama ini saya cuma berusaha sehabis baik demi anak-anak, suami dan keluarga.

Saya sedar saya punya banyak kekurangan yang tidak memungkinkan saya memiliki yang terbaik dari Allah SWT. Tapi saya, hamba Allah SWT yang hina tetap berusaha sehabis baik. Selebihnya saya serahkan pada Allah SWT.

Tapi hari makin hari Damia yang baru pandai mengucapkan perkataan-perkataan tanpa pandai membuat ayat panjang banyak memberikan hadiah untuk saya. Setiap perkembangan positif beliau saya puji, saya banggakan, saya berikan ciuman kasih sayang.

Kepada ibu bapa pembaca sekalian, saya seru anda. Walaupun sejahil mana kita, selemah mana kita, walau sebanyak mana rintangan, lakukanlah yang terbaik untuk anak-anak. Kerana sebagaimana didikan anak dalam Islam. Di bawah umur 7 tahun, berilah sepenuh didikan dengan penuh kasih sayang.

Menyeru bukan kerana merasa diri ini bagus tetapi saya ingin lihat kita semua berusaha merubah anak-anak menjadi generasi cemerlang berakhlak mulia. Mungkin ada di antara kita yang melahirkan pemimpin ulung untuk masa hadapan.

No comments:

Post a Comment