Thursday, February 5, 2015

Supermom

Saya supermom.

Sibuk sungguh beberapa hari ini. Kena maintain balik jadual lama. Kalau tidak boleh huru hara jadinya.

Semalam stok kedai sampai. Terutamanya Onya. Sibuk menguruskan stok dan memuat naik ke website www nhdbabyshop.com.

Semalam juga ada temujanji klinik Ammar. Dah 5 bulan dah anak teruna seorang tu. Membesar bagai juara. Dah 7.2kg. Malamnya keluar belanja barang dapur sebab peti dah kosong.

Sibuk juga melayan soalan pelanggan sampai semalam betul-betul tak larat sampai tertidur waktu malam.

Tambahan pula baru pulang dari kampung. Ammar demam dan tak mahu menyusu kat kampung haritu. Huru-hara hidup berhari-hari tidur tak lena. Risaukan anak. Macam tak selesa di tempat baru. Anak teruna saya tidak suka bermalam di luar agaknya.

Sampaikan tidak teringat langsung nak update blog. Tapi dalam sibuk-sibuk pun saya masih ada mood nak masak. Memang pelik. Siap masak nasi arab. Semua kerana ada noxxa.

Harini masak mee goreng kampung pula. Sampai kene perli dengan suami "hari-hari main dengan toy dia" . Dah noxxa ni jadi toy saya pula. Sebelum ini suami kata noxxa chef dia. Tak apalah, janji noxxa ni dah banyak berjasa pada saya, suami dan anak-anak.

Harini Damia bukan main selera makan mee yang saya goreng guna noxxa. Alhamdulillah. Semoga terus berselera. Nanti dah dua tahun bolehla berhenti menyusu ye. Masa dah terhad ni.

Tapi sekali fikir sayang betul nak lepaskan susu Damia. Walaupun tandem nursing dua anak itu susah, tapi wajah anak-anak ketika menyusu memang priceless.

No comments:

Post a Comment