Friday, April 8, 2016

Ceritera Murah Rezeki

Teks: Nurul Diyana Mohamed

Kita membuat banyak kebaikan dengan harapan Allah SWT murahkan rezeki kita. Belajar macam-macam juga dengan harapan yang sama. Teknik sana-teknik sini tetapi hasil tetap sama. Sibuk kaji sana-kaji sini. Doa pun tidak putus-putus. Kemudian bertanya, apa silap aku? 

Barangkali hal yang di bawah ini al sebab nya tetapi lupakah kita bahawa Allah SWT itu Maha Pemberi Rezeki? Jika tidak di dunia, di akhirat nanti pasti dengan syarat kita tetap jadi orang-orang yang beriman pada-Nya. In Shaa Allah. 

Jika difikirkan semula, setiap perbuatan baik ada ganjarannya. Jadi kenapa perlu rasa kecewa?kenapa perlu putus asa? kenapa perlu berhenti berusaha?. Bukankah kehidupan yang kekal dan abadi di akhirat nanti? Ingatkah kita bahawa kesenangan dunia bukanlah kesenangan yang kekal. Yang kekal dan boleh dibawa mati cuma amal kebaikan dan doa anak soleh. 

Tiada istilah GAGAL selagi bernafas. Peluang dan kemudahan untuk berbuat baik itu juga rezeki 😊 

Saya bukan ustazah ya? Ini cuma pemikiran peribadi bersama secebis ilmu yang bermushasabah diri. Kongsi di sini andaikata berguna bagi yang lain. Jumpa lagi di lain masa. 

Jika ingin dapatkan #CADAR_KALIS_AIR (Waterproof Mattress Protector - Fitted Style) yang banyak membantu dalam menguruskan anak-anak kecil atau penjagaan tilam. Boleh WhatsApp 0139747810

WhatsApp 0139747810
WhatsApp 0139747810

www.nuruldiyanamohd.com

No comments:

Post a Comment