Wednesday, July 1, 2015

Berebut Balik Raya

Teks: Nurul Diyana Mohamed

Tengok Prof Muhaya Dot Com. Ada yang tanya bagimana mahu buat setiap kali balik raya selalu bergaduh hendak balik raya mana dan suami suka buat keputusan sendiri tanpa berbincang.

Jawapan:
Sebelum kahwin lagi dah kena rancang perkahwinan. Balik raya macam mana.

Pengalaman kami:
Alhamdulillah. Inilah yang kami buat semenjak sebelum kahwin lagi. Sebagai menghormati suami, raya kali pertama kami sebagai suami isteri di kampung suami. Tidaklah mempunyai apa-apa ilmu tetapi logik akal saya, ini adalah sangat penting.

Walaupun ramai sepupu sepapat yang mengata rugi buat macam tu. Tapi saya bahagia kerana semua orang gembira. Tak perlu kelam kabut. Raya bagi saya hanya untuk membahagiakan anak-anak dan ibubapa. Bila turn raya di kampung saya, ibu saya adalah segala-galanya. Perhatian tumpah pada dia sahaja. Tanpa perlu fikir mahu berebut.

Kawan-kawan dan adik-adik yang belum berkahwin. Ingat, rancang sebelum berkahwin. In Shaa Allah semuanya akan baik-baik sahaja. Amin.

No comments:

Post a Comment