Friday, July 31, 2015

Belajar Senyum Dengan Anak-anak.

Teks: Nurul Diyana Mohamed

Teks ini saya tulis pada balasan komen dengan seorang sahabat, rasa mahu berkongsi rasa di sini. Allah, hikmahnya.

Ma saya cakap beranak rapat ni susah sekarang sahaja, senang masa depan. Ibu sahabat saya pun cakap benda yang sama. In Shaa Allah. Amin.

Sesungguhnya saya tidak pernah menyesal, tidak pernah merasa rugi. Dalam kepenatan membesarkan anak, banyak bahagianya.

Bila tengok wajah anak senyum. Allah, nikmat. Saya seorang yang jenis serius bila bekerja, kadang tanpa sedar termenung mikir masalah dunia. Tapi bila kita senyum, anak senyum balik, jadi kene banyak senyum sebab nak tengok anak senyum. Jadinya belajar senyum dan gembira dengan anak-anak.

Allah, hikmahnya. Allah SWT tak bagi harta dunia banyak-banyak dia bagi harta anak-anak.

Alhamdulillah.

Berminat nak ada SSC tapi belum berkemampuan, kami ada ansuran bulanan, layari www.nhdbabyshop.com untuk maklumat lanjut.

No comments:

Post a Comment