Saturday, January 9, 2016

Cadar Kalis Air Untuk Semua

Teks dan Foto: Nurul Diyana Mohamed

Ibu dan kakak-kakak saya selalu berpesan, bila anak demam kerapkan basahkan kepala untuk elak suhu
naik mendadak dan boleh mengakibatkan sawan. 

Bangun pagi ini badan Hana sedikit hangat. Lalu ayah basahkan tuala dan letak atas kepala Hana.   Hana seperti biasa kalau terjaga terus buang ke tepi. Nasib baiklah ini cadar kalis air. Jika tidak habislah basah tilam. 

Teringat pula dialog saya dengan sifu beberapa bulan yang lepas apabila saya memilih untuk mempromosi hanya di program biasa-biasa cadar kalis air ini. Tempat yang rakyat marhaen sahaja pergi. Mungkin pada hemat beliau bukan tempat yang sesuai untuk buat sales. Harga cadar kalis air kami walaupun pada harga yang sangat berpatutan tetapi tidaklah sampai rakyat marhaen boleh beli sekali jalan. Pasti berfikir-fikir dahulu dalam ekonomi sekarang walaupun memerlukan.

Tapi saya nekad katakan pada beliau, saya yakin Cadar Kalis Air ini untuk semua, niat saya membantu yang memerlukan. Ternyata ia benar, ramai pelanggan bukan sahaja beli kerana ada anak kecil tetapi atas pelbagai alasan. Ada yang beli banyak-banyak untuk penjagaan tilam di asrama tahfiz, ada yang beli untuk anak-anak di asrama demi menjaga anak-anak sebagai pengganti diri, ada yang nak elak anak asma, ada ibu sibuk yang beli kerana mahu memudahkan kemas tilam dan bermacam-macam alasan lagi. 

Tidak kurang juga yang membeli atas sebab utama hendak mengajar anak ke tandas (potty train), penjagaan orang sakit, penjagaan orang tua dan penjagaan tilam secara umumnya. Hebat bukan? 😊

Saya hanya jual satu jenis cadar tetapi dapat bantu pelbagai golongan. Ia sungguh menggembirakan. 😊

Better Life, Better Future.
www.nhdbabyshop.com

#CadarKalisAir 
#CadarKemas 
#CadarKalisAir 
#CadarKalisAir4u 
#NHDBabyShop 
#AlasTilam 
#LapikTilam

No comments:

Post a Comment