Tuesday, January 26, 2016

Definisi Kebebasan Kewangan

Teks: Nurul Diyana Mohamed

Ada orang pernah marah saya sebab saya tak mahu join MLM dia. 

Bila saya cakap saya dah temui jalan saya untuk dapatkan kebebasan kewangan. Beliau marah saya kata kebebasan kewangan itu apabila ada banyak duit dan dapat tanggung 4 rumah orang tua-tua sekitar kediaman saya. 

Malas nak berbahas saya diamkan sahaja dan biarkan dia syok sendiri. 

Kata Kim Kiyosaki (isteri kepada Robert Kiyosaki) dalam buku beliau bertajuk "Rich Women". Kebebasan kewangan adalah apabila pendapatan bulanan melebihi keperluan tanpa perlu bekerja. Melalui pelaburan atau perniagaan yang boleh bejalan sendiri tanpa kita bekerja. 

Apabila kerja adalah pilihan bukan lagi keperluan. Duit jutaan ringgit juga mampu habis sekelip mata andai wanita berbelanja. Kebebasan sebenarnya adalah melakukan apa sahaja yang kita mahu tanpa bergantung pada sesiapa. Dan apabila kita mampu sara diri sendiri tanpa bergantung pada pekerjaan, suami, mahupun kerajaan.

Semoga ada kaya dan berjaya dunia dan akhirat. 

www.nhdbabyshop.com

No comments:

Post a Comment