Monday, December 14, 2015

Ayah Berkursus

Teks: Nurul Diyana Mohamed
Foto: Internet

Hari ini ayah berkursus. Ummi pula berkurus dengan anak-anak dalam bilik. Yang jadi berkurus tu sebab kena kejar anak-anak kan? anak-anak pula jenis yang memang bangun awal pagi, Alhamdulillah. Kali pertama ikut ayah berkursus sejak ada anak dua ini. Biasa lebih selesa di rumah. 

Kursus kali ini adalah untuk pembangunan diri dan keluarga, jadi bila ayah kata mahu saya dan anak-anak ikut. Memang tidak banyak cerita. Manalah tahu mungkin ini jadi titik tolak kepada kehidupan yang lebih baik dalam rumahtangga kami. Kursus bersama pakar motivasi perniagaan terkenal Dr. Azizan Osman. 

Kebetulan ummi ada perniagaan sendiri yang sekarang menfokus pada Cadar Kalis Air, nak pergi kursus yang makan masa berhari-hari macam ni memang tidak mampu memandangkan Ammar masih menyusu badan. Jadi hantarlah ayah. 

Dah cuba pergi Klinik Usahawan tempoh hari, separuh hari sahaja pun sudah rasa sangat kasihan dengan Ammar. Kakak saya, Nor Azizah yang jaga. Walaupun semuanya lancar, tetapi masa hendak tidur yang kebiasaaannya dia mengempeng, sedang mamai-mamai ibu anik dia pun dia sangka ummi. Kakak pula langsung tidak kisah, seronok bermain dengan sepupunya yang empat orang dan kawan-kawan, sampaikan langsung lupakan ummi. Ummi balik, langsung tidak hirau. Ingatkan akan dapat peluk rindu sebab dari pagi tak jumpa. 

Saya yakin dan percaya pada kata-kata yang selalu diutarakan oleh Dr. Azizan Osman, iaitu Ilmu kita akan menentukan pendapatan kita. Sebesar mana pun modal yang kita ada, jika dilaburkan tanpa ilmu ia akan lebur begitu sahaja. Saya pula memang mempunyai impian untuk menjaga anak sendiri, biar sesusah mana, saya akan pastikan anak di hadapan mata dan akan buktikan yang saya tidak pernah rugi memilih keluarga berbanding kerjaya Professional lama saya sebagai Jurutera Projek. 

Saya mahu kaya dan berjaya di dunia dan di akhirat bersama anak-anak dan suami serta insan-insan positif yang sentiasa di sampung saya termasuklah para pembaca sekalian. Tidak salah untuk memasang impian, pasanglah 101 Impian supaya ia jadi kayu api yang menjadi pembakar semangat untuk kita kaya dan berjaya di dunia dan di akhirat. Allah SWT memang sangat suka kepada hambanya yang Kaya dan Berjaya kerana banyak yang boleh kita lakukan untuk Islam. Doa saya bersama anda semua. In Shaa Allah. Amin.

www.nhdbabyshop.com
CadarKalisAir4u 
WhatsApp 0139747810


No comments:

Post a Comment