Monday, December 21, 2015

Impian Berubah

Teks: Nurul Diyana Mohamed

Bila mengimbas kembali diri saya yang lama, langsung saya tidak menyangka saya kini menjadi seorang peniaga. Jika dulu impian saya adalah Ir. Kini impian saya sudah berbeza. Ingin menjadi Supermom. Bekerja, duit tetap masuk tetapi anak-anak dihadapan mata. Saya lebih selesa bekerja bersama anak-anak. Hati lebih tenang jiwa lebih senang walaupun kadang-kadang bila hujung minggu agak di luar kawalan.

Anak-anak jadi terlebih cergas bila dia tahu ayah ada di rumah, begitu juga bila balik kampung ada orang lain selain saya. Bila putera puteri terlebih aktif sampai tidur pun tidak mahu, mulalah saya mengarut, sebab jadual saya jadi kucar kacir. Kerja saya terganggu. Bila anak tidak tidur sekejap tengah hari bila penat mereka akan mengamuk dan meragam sampai ke malam.

Tapi itu cabaran biasa memiliki anak-anak kecil, waktu kecil cuma hadir sementara kerana sedar-sedar sahaja anak sudah besar, sudah pandai berdikari.

Kegembiraan bekerja masih belum mampu menandingi kegembiraan saya melihat anak membesar di hadapan mata. Menjadikan impian saya ketika masih bujang telah berubah. Kerana dulu saya tidak pernah terfikir untuk berkahwin kerana saya sedar kehendak keluarga dan saya soal jodoh agak berbeza. Tapi jodoh itu rahsia Allah SWT datang pada saat yang tidak kita sangka.

Saya yakin dan percaya Allah SWT sentiasa beri apa yang kita perlu bukan apa yang kita mahu. Tetapi itu tidak bermaksud kita tidak perlu merancang. Perlu merancang dan berusaha untuk dapatkan apa yang kita mahu, bila sampai masanya tidak berjaya pasti ada sebabnya, kerana Allah SWT lebih tahu apa yang kita perlukan. Pasti DIA sedang sediakan sesuatu yang lebih baik untuk kita. In Shaa Allah.

Salam Kasih Sayang,
CadarKalisAir4u
www.nhdbabyshop.com

No comments:

Post a Comment