Sunday, December 6, 2015

Followers

Teks: Nurul Diyana Mohamed

Bila terserempak kawan yang itu, termesej kawan yang ini. Tengah-tengah cerita tiba-tiba mereka cakap. 

"D, saya selalu follow apa yang awak tulis. Banyak nasihat berfaedah, saya suka baca"

Bukan sekali dua, tapi banyak kali dengan orang yang berbeza. Kadang-kadang sampai sepatah ayat tersirat pun mereka faham. Sekarang pula dah jarang sangat menulis semenjak serius menfokus Cadar Kalis Air. 

Tiba-tiba rasa terharu, rupanya dalam diam ada ramai followers. Rasa takut dalam masa yang sama, takut tersalah tulis, takut ada yang terasa. Tapi kata guru saya, takut takut tak jadi apa, kita yang tak maju tak jadi apa-apa. Orang negatif akan fikir apa yang mereka mahu walaupun ianya bukan apa-apa.

Bila menulis, saya tidak mengharapkan apa-apa balasan. Cuma saya menulis untuk kekal beringat, untuk kekal berfikir dengan betul dan menulis juga bantu saya untuk kekal positif dan bersemangat. Alhamdulillah. Di dalam dunia kecil saya, saya memang perlukan itu semua. 

Terima kasih ALLAH. 

Sebenarnya saya belum serius menulis, tulis saya banyak sekitar catatan harian, catatan pengalaman dan apa yang saya fikirkan sehari-hari. Itu cara saya mengelat. Cara penulis untuk kekal menulis tetapi dalam masa yang sama tidak memerlukan saya membuat rangka kerja terlebih dahulu. Itu ajaran cikgu ABDR saya kak Masayu Ahmad. Terima kasih cikgu! 

Kepada yang menjadi pembaca setia, terima kasih. Doakan saya serius suatu hari nanti dan impian untuk menulis buku tercapai In Shaa Allah. Semoga Allah SWT berikan saya ilham dan ilmu yang tidak putus-putus. Tidak lupa juga kesihatan yang baik. In Shaa Allah. 

Tetapi buat masa sekarang, saya perlu fokus pada Cadar Kalis Air. Baby baru saya. Kepada yang berminat boleh layari www.nhdbabyshop.com/cadar-kalis-air Di sana juga ada maklumat lanjut dan testimoni. 

Salam Kaya & Berjaya,
www.nhdbabyshop.com

No comments:

Post a Comment