Wednesday, February 17, 2016

Belum Lagi

Teks dan Foto: Nurul Diyana Mohamed

Saya percaya anak-anak dilahirkan memang sedia hebat Allah SWT jadikan. Terutama sekali di bawah umur 7 tahun. Sayang kalau umur begini diabaikan. Cuma ummi dia belum hebat. 

Saya ada kongsikan semalam di seminar tentang saya memang sedaya upaya cuba sebut perkara positif dengan tapi bab melarang tu saya belum pandai. Selama ni saya selalu guna perkataan hati-hati. Anak melompat atas katil saya cakap hati-hati. Anak panjat tinggi-tinggi saya kata hati-hati. Nak melarang tapi tak ada ayat yang sesuai. Jadi hanya cakap hati-hati. 

Subhanallah bila anak sulung dah pandai bercakap memang nampak benda bahaya je dia cakap hati-hati. Ummi hendak jatuh pun dia pesan hati-hati. 

Adik baru hendak pegang pisau pun dia cakap hati-hati. 

Tetapi semalam saya bersyukur sangat dapat satu lagi kosa kata baru. "Belum lagi.." 

Nampak kecil tapi besar bagi saya yang kekurangan kosa kata harian ni. 😊

www.nhdbabyshop.com

No comments:

Post a Comment