Wednesday, February 3, 2016

Kakak Solehah

Teks: Nurul Diyana Mohamed

Melihat perkembagan anak-anak di hadapan mata, memulakan gaya hidup sihat dan aktif berniaga dalam masa yang sama betul-betul menjadikan saya sangat positif. 

Saya mahu rasakan ini semua dan lebih baik lagi! 

Setelah bermacam cara dilakukan, inilah yang saya rasakan terbaik untuk saya. Sungguh Allah SWT itu Maha Berkuasa, hanya memberi di kala kita layak menerima. 

Suami dan sifu saya sentiasa mengingatkan pesanan yang satu ini. 

Sepagi bersama anak-anak terjadi situasi yang istimewa. 

Situasi: Adik terpegun melihat kucing jantan besar yang datang menyinggah di balkoni dan bergerak selangkah ke belakang. Saya sendiri tidak tahu apa yang dia fikirkan. 

Kakak datang ke sisi adik dan tanya..

Hana: Adik kenapa? Ammar takut? 

Ammar: (diam) 

Hana menyambung.. "dah..dah kakak ada, angan takut" 

Banyak lagi dialog dia memujuk adik, lama.. siap peluk dan pegang adik dia. 

Memang gaya seorang kakak solehah. 😍

Walhal sebenarnya yang takut pada kucing adalah kakak. Sebab fobia pernah kena serang gigit dengan kucing sampai berdarah-darah masa pergi makan-makan dekat kawasan rumah pok su dia di Klang. 

Cuma baru sekarang berani sikit dengan kucing. Tapi itupun ikut mood. 😅

www.nhdbabyshop.com

No comments:

Post a Comment