Saturday, April 4, 2015

Budak Jatuh Escalator Tingkat 6?

Teks: Nurul Diyana Mohamed

Syukur dikurniakan kawan-kawan yang baik, rakan-rakan Facebook saya masing-masing marah dan mengutuk penyebaran gambar budak mati jatuh escalator.

Masing-masing ada anak. Semua orang pun nak anaknya selamat. Nak anak dijauhi malapetaka, marabahaya dan segala perkara-perkara buruk. Tapi malang tak berbau.

Kadang-kadang memanglah ada salah ibu bapa tetapi janganlah cepat menghukum orang, belum kena atas batang hidung sendiri senanglah cakap.

Cukuplah ambil sebagai peringatan diri sendiri dan mengingatkan yang tersayang. Janganlah masing-masing berlagak mahu jadi tuhan.

Kita sendiri pun bukan selalu di dalam kawalan. Bukan baik sangat pun. Cukuplah kalau tengok kan kesayangan kita sendiri, peringatan untuk lebih hati-hati. Masalahnya masyarakat ni masing-masing berlumba-lumba berlagak akulah jaga anak paling bagus kat dunia ni.

Apa yang penting bukan siapa yang paling bagus tetapi masing-masing lakukan yang terbaik. Berusaha untuk tidak lalai. Beringat. Semoga Allah SWT melindungi kita dan anak-anak semuanya. Amin.

Al Fatihah untuk arwah.

www.nhdbabyshop.com

No comments:

Post a Comment