Saturday, May 28, 2016

Cahaya Mata

Teks dan Foto: Nurul Diyana Mohamed 

Seronok tengok perkembangan rakan-rakan lama yang telah dapat berita baik menerima cahaya mata setelah lama menunggu dan setelah pelbagai usaha dilakukan. 

Ada yang lebih lima tahun berkahwin baru hamil. Dalam mentaliti masyarakat zaman sekarang yang serba tidak kena saya rasa tempoh masa sebegitu bukanlah tempoh yang mudah untuk mereka hadapi. Pasti ada ramai yang bertanya "bila nak ada anak?" 

Saya dulu sebelum hamilkan Hana, yang baru dua tiga bulan kahwin pun sudah ada yang bertanya "belum ada isi ke?". Gelojoh betul! 

Ramai juga yang PM mengadu dalam soal yang satu ni, terutama sekali ketika bersama produk kesihatan dulu. 

Bagi saya, soal rezeki bukan urusan kita. Kita cuma berusaha. Jika Allah SWT bagi, syukur Alhamdulillah. Jika Allah SWT tak bagi, lagi tambah syukur sebab itu pilihan dari Dia. Dia yang Maha Mengatur, pasti dia lebih tahu apa yang terbaik untuk kita. Sama juga dalam soal rezeki kewangan, rezeki kasih sayang, rezeki kesihatan, rezeki jodoh dan banyak lagi. 

Saya lebih suka berdoa, berusaha selagi terdaya, pasang impian, terus percaya dan seterusnya bertawakkal. Selebihnya enjoy "The Present". Kerana nanti masa bila kejayaan itu datang, situasi tidak mungkin sama! pasti dirindui dan rasa seperti mimpi! 

Contoh: Bila ada yang merungut belum sampai jodoh untuk berkahwin, saya kata enjoy the present moment, sebab nanti dah kahwin, dah ada anak, tidur pun takkan pernah lena. Rezeki anak itu salah satu cabang bahagia, tapi juga satu tanggungjawab  besar yang harus dipikul. 

Yang mempunyai anak-anak kecil macam kami juga harus gembira sebab walaupun sukar membesarkan anak-anak, nanti dah besar masing-masing dah sambung belajar pasti boring menghadap muka suami atau isteri! πŸ˜…

Jadi, enjoy "The Present" and have fun! 

Nurul Diyana Mohamed

"Peneraju Inovasi Alas Tilam No.#1 Di Malaysia"

===========================


🍁Inginkan pengurusan jualan yang sistematik dan penyimpanan data pelanggan yang berkekalan serta mobile friendly boleh dapatkan sistem jualan 1.0 daripada saya.


Username: admin 
Password: 12345

Hubungi 013 974 7810 untuk menempah. 

🍁 Lebih 500 produk pendidikan awal kanak-kanak dan banyak lagi di www.nhdbabyshop.com

πŸ›„ Dapatkan servis percutian Cuti Budget Murah daripada kami dengan pengalaman bersama lebih 15 tahun.  Hubungi khidmat pelanggan di 013 715 9522

πŸ›„ Kami juga sedang berusaha membantu menambah nilai kehidupan anda dengan Cadar Fitted Kalis Air yang terbaik, pakar dalam membantu pengurusan anak-anak kecil, potty train, kencing tilam, anak-anak di asrama, warga emas, orang sakit dan sesiapa sahaja yang memerlukan penjagaan tilam. Bantu kami dengan WhatsApp  013 974 7810 

No comments:

Post a Comment