Monday, May 30, 2016

Masa Berkualiti

Teks: Nurul Diyana Mohamed

[MASA BERKUALITI]


Menikmati hujung minggu dengan masa berkualiti dengan anak-anak. Masa yang tidak mungkin di ulang kembali. 

Harini refresh ilmu lama masa training di BNM. Betapa berharganya "THE PRESENT", betapa ia boleh buat kita gembira, menggembirakan orang, berjaya dan kualiti kerja juga lebih baik. 

Setiap dari kita tahu apa itu "THE PRESENT" cuma mungkin terlupa. Saya sendiri apabila terlalu sibuk, dah lama melepasi garis masa kegembiraan masa kecil, mula lupa. 

"THE PRESENT" adalah mengenai menghargai masa pada ketika itu, menikmatinya tanpa memikirkan sesuatu yang lain. Bayangkan sekiranya kita bersama anak-anak, tetapi otak ligat memikirkan kerja, 

atau 

apabila bekerja tetapi tetap terpaksa memikirkan anak-anak. Adakah kita gembira? adakah itu menjadikan apa yang kita lakukan itu berkualiti atau menjadikan orang di sekeliling kita gembira? 

Makin saya memikirkan "THE PRESENT" saya rasa sungguh gembira dan dapat membuat orang disekeliling saya juga gembira. Dan saya perasan, uncle cleaner kat Taman S2 tu pun senyum pada saya siap angkat tangan! pandang kami sekeluarga sampai selamat masuk kereta. 

Alhamdulillah. Sekurang-kurangnya dapat buat orang gembira harini. 

Terima kasih pada ALLAH SWT yang tidak jemu menegur. 😊😊😊

Nurul Diyana Mohamed

"Peneraju Inovasi Alas Tilam No.#1 Di Malaysia"

===========================

🍁Inginkan pengurusan jualan yang sistematik dan penyimpanan data pelanggan yang berkekalan serta mobile friendly boleh dapatkan sistem jualan 1.0 daripada saya.


Username: admin 
Password: 12345

Hubungi 013 974 7810 untuk menempah. 

🍁 Lebih 500 produk pendidikan awal kanak-kanak dan banyak lagi di www.nhdbabyshop.com

πŸ›„ Dapatkan servis percutian Cuti Budget Murah daripada kami dengan pengalaman bersama lebih 15 tahun.  Hubungi khidmat pelanggan di 013 715 9522

πŸ›„ Kami juga sedang berusaha membantu menambah nilai kehidupan anda dengan Cadar Fitted Kalis Air yang terbaik, pakar dalam membantu pengurusan anak-anak kecil, potty train, kencing tilam, anak-anak di asrama, warga emas, orang sakit dan sesiapa sahaja yang memerlukan penjagaan tilam. Bantu kami dengan WhatsApp  013 974 7810 


No comments:

Post a Comment