Saturday, May 21, 2016

Cinta Pada Yang Satu

Teks dan Foto: Nurul Diyana Mohamed

Memasak lunch dengan bertemankan lagu Afghan - Padamu Ku Bersujud dan Opick-Rapuh. 

Selagi tak habis masak, selagi tu ulang. Suka benar.

Tiba-tiba emosi sikit. 

Dulu memang tak percayakan cinta kononnya. Masa tu dalam fikiran, bila fikir cinta ingat cinta manusia. Brutal habis. Apa kes cintan cintun ni kan? Pakai beg silang. Dengan muka slumber. Ambil kos jurutera. 

Kahwin? memang tak ada dalam kamus hidup. Kononnya nak kejar Ir. Masa dekat graduates program BNM siap lukis cover majalah "TIME" tau. Bukan main-main. 

Tapi aturan Allah SWT tu sangat indah. Dalam ma paksa suruh kahwin, bersyukur dikurniakan hero heroin comel dalam hidup. Rasa mereka tu lagi berharga dari title Ir. yang dikejar. 



Kesimpulan yang dapat, cinta tu milik Allah SWT. Hanya DIA. Hanya dia tempat kita bersujud. Manusia TAK LAYAK. Saya ulang, TAK LAYAK. 

Bila kita cintakan manusia hati akan selalu rasa sakit, sebab manusia tu tak sempurna, banyak yang kurang.

Dulu bila orang sakitkan hati, nak sebut nama pun tak mampu, apatah lagi nak pandang muka. Sekarang masa dah berubah, pemikiran pun dah kehadapan. 

Cinta pun makin mekar Alhamdulillah. Hari-hari doa supaya Allah SWT putuskan ikatan hati pada manusia dan makhluk. Sekarang, sudah boleh mendoakan orang yang menyakiti seikhlas hati. 

Pesanan saya, jangan menaruh impian untuk orang berubah. Hidayah tu milik Allah SWT. Ubah diri kita, perkukuhkan cinta pada yang satu. 

In Shaa Allah. Hati tenang dan bahagia. 

Nurul Diyana Mohamed
www.nhdbabyshop.com
www.nuruldiyanamohd.com

-----------


🍁Inginkan pengurusan jualan yang sistematik dan penyimpanan data pelanggan yang berkekalan serta mobile friendly boleh dapatkan sistem jualan 1.0 daripada saya.


Username: admin 
Password: 12345

Hubungi 013 974 7810 untuk menempah. 

🍁 Lebih 500 produk pendidikan awal kanak-kanak dan banyak lagi di www.nhdbabyshop.com

πŸ›„ Dapatkan servis percutian Cuti Budget Murah daripada kami dengan pengalaman bersama lebih 15 tahun.  Hubungi khidmat pelanggan di 013 715 9522

πŸ›„ Kami juga sedang berusaha membantu menambah nilai kehidupan anda dengan Cadar Fitted Kalis Air yang terbaik, pakar dalam membantu pengurusan anak-anak kecil, potty train, kencing tilam, anak-anak di asrama, warga emas, orang sakit dan sesiapa sahaja yang memerlukan penjagaan tilam. Bantu kami dengan WhatsApp  013 974 7810 

No comments:

Post a Comment